Hälsningar från Spanien

Hej!! 


Jag har nu lovat att blogga i Spanien så ett inlägg får ni. 90 % av resan är avklarad. Imorgon kväll åker vi hem. Vi har haft en bra resa, skönt att slappna av. Har bränt mig hela veckan men vad kunde jag förvänta mig ;) jag blir liksom inte brun utan jag går från likblek till 'less white' haha. Men så är det! Vi har i alla fall haft grymt varmt och bra väder hela veckan. Över 30 grader i alla fall majoriteten av dagarna. Vi har badat mest i havet för poolen är ockuperad av ungar. Jag är vanligtvis en badkruka och LIVRÄDD för hav. Tycker det är extremt obehagligt och jag undviker det gärna. Men här har jag blivit kompis med det. Har fungerat superbra. Vattnet är jättevarmt, man svalkar sig nästan inte ens, och det är klart och långgrunt så jag har varit i där mer än på land nästan. Maten är god, dock slår det inte maten jag åt i Kroatien tidigare i sommar. Vi åt dock i torsdags på La Perla - ingrosso inne i Palma och maten var underbar, stämningen och restaurangen var däremot en aaaaning lite för fin för vår del. Lite out of our league.. vi har ändå haft lite otur på resan. Min syster glömde kvar min dator på transferbussen som vi märkte 2 (!!!) dagar efter. Det blev en massa samtal till lost and found international bland annat och jag trodde det var kört. Irriterad var jag men samtidigt är det "bara" en dator, värre om det var väskan med passen i liksom. Sen kom vi i kontakt med ansvarig reseledare på hotellet som skulle kolla vidare och hon ringer mig senare och sa att dem hade hittat den. Vi kom alltså hit i söndags och jag fick den hitfraktad till igår fredag. Men det spelar ingen roll, huvudsaken är att den är tillbaka! 

Även fast veckan har varit fantastisk så längtar jag hem och ifrån värmen. Längtar till mamma och min hund. Längtar efter min säng och husmanskost ❤️ Eftersom jag inte tål sol typ så tror jag knappast att kroppen vill ha detta klimat för mycket, en vecka är perfekt. Men jag är så redo för hösten, det är min favoritårstid. Jag är så redo för tjockare kläder, ruggigare väder och allt vad det handlar om. Helt underbart med ytterligare en till vecka med ledighet. Vi kommer hem mitt i natten och sen ska jag bara ligga inne och vila, varva med att kolla EM och kanske göra någon dagsutflykt för att avsluta semestern med ett hejdundrans kalas i Göteborg och EM! 

Har inga bilder alls från resan. Har haft mobilen mestadels inne på hotellrummet för jag tycker att det är skönt att ta ett break från den med. Är verkligen dålig på det här med bilder, tar nästan aldrig några. Tråkigt.. måste förbättras? Ja! Nej men nu ska jag snart köpa lite mat här i Spanien och sen ladda upp inför hemfärd imorgon. Ha det bra! 


Fick bli en bild skickad till mig från en av mina resekompisar Ebba, taget på mig och min syster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0