3. Det här behöver jag träna mer på

Väldigt enkelt, när jag ska hoppa från vänster till höger en kort sväng och hindret kommer tätt inpå, har aldrig med mig yttersidan vilket gör så jag hänger i innertygel och det blir helt fel, antingen hoppar han inte alls eller så hoppar han på hindrets högra sida och hamnar i fel galopp. Detta är så otroligt jobbigt för då måste man rätta galoppen och tappa flytet, har lixom ibland då att komma tillbaka till grundgaloppen. Om jag då har yttersida med mig och trampar ner ordentligt i högersidan så kommer detta bli enklare. Hatar mitt problem.. :( 
 
Här syns det att jag trampar ner i vänster och han landar i helt fel galopp, detta ridpasset var btw en utav de bästa ridpassen jag har hoppat! Han hade så fin kurva i sprången och sköt mig verkligen ur sadeln trots att det inte ens var det högsta vi har hoppat, den känslan har jag fortfarande i kroppen :D
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0